12 jan. 2011

Zantos!

Idag var det dags för Zantos att åka tillbaka till veterinären.
Mamma fick lämna honom denna gången!
Veterinären sa direkt "Vad bra att det inte var Sofie som lämnade för hon blev ju så ledsen"
Mamma bara skrattade och sa att mina hundar är mina bebisar!
För det är dem verkligen, hade gjort allt för dem!!

Men iaf veterinären tog honom och sa att han ser mkt piggare ut i dag än i går.
Men han hade ju då också fått sova mellan husse och matte alldeles själv i natt så inte konstigt att han mådde bättre ;)
Mamma fick kommer och hämta honom i gen vid 15. Fick bli att mamma hämtade då jag har fullt upp med rastning vid den tiden :(
Men när hon kom och hämtade honom sa de att han hade skött sig jätte bra och svarat jätte bra på behandlingen.
Dem tror att han har fått i sig ngt som han inte skulle ätit. Hon sa att det är väldigt vanligt nu när det är snö..
Det konstiga är att han brukar ha järn mage.
Men det viktigaste är att han är mkt bättre nu! Nu ska han gå på speciellt foder i 14dagar och gå på antibiotika. Sen hoppas vi på att det aldrig händer i gen för det var verkligen hemskt.
Trodde han skulle dö från mig när jag satt i rummet och väntade på veterinären.
Min älskade lille Zantos!
Nu ligger han sidan om Jonas i soffan och myser =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar