20 jan. 2011

Vår?

Idag har det verkligen varit vår i luften.
Helt underbart med lite sol, man får så mkt mer energi!

Till helgen börjar jag min intensiv kurs i pälsvård.
Får se hur detta går.
Kommer att praktisera på ett trim två dagar nästa veckan sen tre dagar veckan där efter.
Ska bli roligt och se om detta är ngt för mig.
Känner jag att jag tycker att detta är jätte roligt kommer jag gå en "riktig" utbildning där jag får lära mig ännu mer och kanske kan livnära mig på trimning.
Som duktig trimmare kan du tjäna ganska bra.
Men som sagt jag kanske spyr på hundarnas toviga pälsar efter 10 hundar det vet ju inte jag =)
Men spännande ska det bli!

Bygga ut pensionatet.. Japp det måste jag göra nu. Jag tror att jag har nekat minst 15st hundar till v8. Inte alls roligt men jag får ju bara ha 18 hundar om dagen och då kan jag tyvärr inte ta så många extra hundar utöver mina dagishundar.
Vissa dagishundar kommer vara hemma v8 så dem har jag ersatt med pensionats hundar.
Men hade varit bra om vi hade fått ha 30 hundar just vid såna tillfällen som tex v8 påsk v44. Annars räcker oftast 18hundar.
Riktigt roligt att det går så bra faktiskt. Men nu har jag ju gått in på mitt femte år, så hade det inte gått bra nu hade man väl fått lägga ner men tvärt om jag ska utöka med lite olika saker.
Ska gå lite olika kurser sen om ngt år, vill ha mer "kött på benen". Hade varit roligt att samarbeta med polisen också m vanvårdade hundar.
Ja jag har hur mycket som helst som jag kommer/vill göra. Men jag är ung och har många år till att jobba och då ska man ju utvecklas så man inte tröttnar.
Fast nu ska jag koncentrera mig på att snart bli mamma =)

Min mage den växer så det knakar och bebisen sparkar och busar!
Igår sparkade den så hårt att det gjorde lite ont.
Den känslan man får av att känna sin bebis går inte att beskriva.
Det är bara så underbart, älskar den lille/lilla!! Längtar tills den kommer!
Den är verkligen efterlängtad av många, ska blir så roligt!!

Ett litet rörigt inlägg men det var det som fanns i mina tankar idag ;)

1 kommentar:

  1. Du är verkligen energisk Sofie! Det kommer att gå hur bra som helst med ditt hunddagis, det är jag övertygad om.

    Ska bli så himla spännande att få se er lilla bebis när h*n har kommit!

    SvaraRadera