14 jan. 2010

Lite uppda.....

Lite uppdatering om Bambis kurs.
Hon var så duktig. Jag var ju som sagt på rallylydnad i tisdags.
Den lilla flickan gör mig bara mer stolt för varje dag. Trodde inte att det kunde vara så lätt att ha en tik.
Jag har fått för mig att hanar är mycket lättare än tikar iom att Cassie har varit väldigt jobbigt (förlåt Cassie) Hon har varit jobbig med såna självklara saker som att komma när man kallar, inte dra i koppel och att bara lyssna på sitt namn verkar svårt haha! Men jag la nog alldeles för lite tid på henne i början. Det var ju så smidigt för hon kom ju när Zante kom, och han är fakiskt ganska lydig. Så då behövde man inte fostra henne på det sättet haha...
Men hon är ju verkligen underbar ändå på sitt lilla sätt.. Världens snällaste! Speciellt mot små barn, det är det bästa hon vet!

Men Bambi är en blandning av Cassie och Zantos.
Hon har Zantos lugn med andra hundar och djur men hon har Cassies gó i sig utomhus..
Riktigt rolig att träna med.
Ida, instruktören verkar gilla henne =) Men vem kan inte liksom haha!!

Jag tänkte senast i dag.. Asså så stolt jag är över alla mina tre hundar. Dem gör så att folk älskar amstaff, livsfarliga kamphundar haha!

1 kommentar:

  1. Rallylydnad har jag gått med Buster!!! det tyckte han var jätteroligt!!! till och med han kunde koncentrera sig och vara med! / Josse

    SvaraRadera