12 maj 2009

Skön dag

Idag har jag verkligen haft en skön dag.
Åkte ut till Döshult tidigt i dag. Började med att rida Aragorn har inte ridit honom på typ 5 veckor helt underbart att sitta på hans rygg i gen.. Min lille prins så tråkigt att ägaren är som han är..
Annars hade jag definitivt haft kvar honom och tävlat honom.
Mamma blev så glad när hon såg mig på honom i gen, hon tycker att han är så fin. Är så glad att Evelina har kunnat hålla i gång honom under tiden som jag inte kunnat rida.
I morgon kommer Josse så ska vi prova hennes sadel hur den sitter på honom.
Hoppas den sitter ok så jag och Evelina kan rida ut i helgen, hade varit så mysigt!

Sen tömkörde jag lilla melissa. Det såg inte ut som om hon gick riktigt rent med en bakbenet. Hon har ett sår på ena benet som hon ömmar lite på om man tar på det benet men har inte haltat när jag har ridit henne. Men blev kanske för mkt nu när hon skulle gå på en volt.
Men hon fick röra sig lite i dag säkert bara jag som är så nojjig. Tänkte skritta ut henne i morron sen får hon vila på torsdag. Min lilla prinsessa hon är så söt!!

Efter det var det matdags.. Mamma gjorde pannkakor gott som sören!
Självklart var jag ju bara tvungen att sola lite sen, fick massor med färg på min rygg haha!
Vid halv 3 kom evelina så då "hjälpte" jag henne med hennes häst. Gjorde inte så mkt var mest sällskap ;) Alltid lika roligt att va med lilla Evelina.. puss på dig!
Nu står Jonas och lagar mat, är hungrig.
Blir spagetti och köttfärssås(han gör världens godaste!!) mmm ska bli gott!!

3 kommentarer:

  1. Tack för sällskapet min sköna!
    vi har precis ätit spagetti och köttfärssås, läskigt haha!
    puss på diiig! :-*

    SvaraRadera
  2. Vi åt också spagetti och köttfärssås i dag....Har det varit rea på färs?!

    SvaraRadera
  3. haha ja det låter ju lite skumt ;)

    SvaraRadera