29 apr. 2009

Becky är tillbaka!!

Så underbara grannar vi har!
Först ringde min mobil. Det var en tjej som ringde och sa att hon hade sett henne för ett tag sen hos sig, vilket är ganska långt hemifrån. Men hon skulle hålla ögonen öppna på vår kära katt.
Sen ca 5 min efter knackar det på vår dörr... Jonas fick hålla hundarna för dem skällde som riktiga dårar..
Då står där en man på gatan klädd i bara kallingar och t-shirt och frågar om detta är vår katt?
Det var becky!!! Jag blev så glad, äntligen är hon hemma i gen..
Jag gick och lämnade en flaska vin till honom som tack för hjälpen.
Skönt när man märker att vi har så bra grannar!
Alla våra närmsta grannar har ju varit så måna om att kalla på becky och leta efter henne när dem har varit ute och gått.
Roligt!! Nu kan man sova gott i natt!

Ha det så jätte bra alla! Nu ska jag mysa med min man ;)

3 kommentarer:

  1. Åh så skönt! Är glad för er skull. Du skulle sett i dag vad Markus och grannens unge gjorde...Grabbarna hoppad på studsmattan och så hade de tagit med grannens katt in!! Så katten gick längs katten och jamade medan grabbarna hoppade. Jag sa åt dem att absolut inte göra så, men katten verkade ha varit med om det förr hos grannen för den klagade inte och såg inte rädd ut :-)

    SvaraRadera
  2. Katten gick längs KANTEN skulle det stå....är nog trött nu...

    SvaraRadera
  3. vilken tuuur... =) håll henne inne nu=) puss

    SvaraRadera